2015-03-22

Att repa upp en täcksöm

Glöm sprättande, klippande och bökande. Repa upp sömmen istället! :)

En snabbtut om hur man väldigt fort repar upp sin täcksöm så att man kan börja om för tusende gången ;)

Visar också väldigt tydligt varför det är viktigt att fästa slutet på täcksömmen om man INTE vill att hela jobbet ska bli ogjort!

Jag drar ner övertrådarna på undersidan och knyter ihop dem noga. Man ser lätt deras "öglor" på undersidan om man drar VÄLDIGT försiktigt i undertråden (gripartråden). Jag lirkar ner dem på undersidan genom att ta tag i ögla för ögla och dra ner tråden genom hålet. Efter jag har knutit ihop dem knyter jag ihop en av dem med gripartråden.

Du kan få maskinen att dra ner dem på undersidan när du tar ut tyget ur maskinen också, vilket jag snart kommer att lägga upp en tut om.

Det ska tydligen räcka att bara dra ner dem på undersidan, men det känns tryggare att knyta också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar